خبرنگاران-باید به-اطلاعات دقیق-و-موثق-دسترسی-داشته-باشند

معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، مشکلات در بخش دسترسی به اطلاعات را می‌پذیرد؛ اما اطمینان می‌دهد که برای برداشتن این مشکل تلاش خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز: در مراسم ستایش از کارکرد خبرنگاران که از سوی "خانه ملی خبرنگاران افغانستان" برگزار شد، خبرنگاران از امارت اسلامی خواستند که زمینه دسترسی به اطلاعات را برای آنان آسان بسازد.

خبرنگاران می‌گویند در برخی حالات برای تهیه گزارش با محدودیت هایی زیادی روبه رو هستند و می افزایند: که شماری از سخنگویان حکومت سرپرست اطلاعات را با تاخیر در اختیار رسانه‌ها قرار می دهند و یا از دادن اطلاعات خوداری می کنند.

معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، مشکلات در بخش دسترسی به اطلاعات را می‌پذیرد؛ اما اطمینان می‌دهد که برای از میان برداشتن این مشکل تلاش خواهد کرد.

مهاجر فراهی، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، گفت: «کوشش می‌کنیم که مشکلات خبرنگاران به پایان برسانیم و این حق مسلم خبرنگاران است که باید به اطلاعات  دقیق و موثق در کمترین زمان دسترسی داشته باشند.»

این درحالی است که انجمن خبرنگاران آزاد افغانستان طی گزارشی خبر داده است که طی یک سال گذشته، بیش از ۲۰۰ رسانه به علت چالش‌های اقتصادی متوقف وحدود ۶ هزار کارمند رسانه‌یی کارهای شان را از دست داده‌اند.

خبرنگاران باید به اطلاعات دقیق و موثق دسترسی داشته باشند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد